15 VIII 2000 r. oficjalnie uruchomiono pierwszy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu. Twórcą był polski informatyk Łukasz Foltyn urodzony w 1974 r. w Radomiu. Stworzył komunikator Gadu-Gadu i program Foltyn Commander. Przez pewien czas współtworzył wraz z Markiem Sellem (1951-2004) program antywirusowy MKS VIR. W 2011 roku Gadu-Gadu miało około 7 milionów unikatowych użytkowników, którzy wysyłali do 300 milionów wiadomości dziennie, a dziennie powstawało ponad 500 nowych kont.
Według informacji podawanych przez firmę Gadu-Gadu, już pierwszego dnia w systemie zarejestrowało się 10 000 osób. Gadu-Gadu zajęło niewykorzystaną niszę rynkową, w 2011 roku piastowało pozycję lidera rynku. Kultowymi stały się emotikony Gadu-Gadu, a dźwięk powiadamiający o nowej wiadomości, zaczerpnięty z jednej z kompozycji pulpitu systemu Windows 98, był dobrze rozpoznawalny. Gadu-Gadu było pierwszym na świecie komunikatorem użytym do publicznej dyskusji na orbicie okołoziemskiej. Była to rozmowa pomiędzy użytkownikami a kosmonautami na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) zorganizowana 27 czerwca 2008 roku w 30. rocznicę lotu pierwszego polskiego kosmonauty Mirosława Hermaszewskiego.
W 2011 roku Gadu-Gadu miało 6 mln realnych użytkowników. 25 maja 2015 roku serwis open.fm został sprzedany grupie Wirtualna Polska. Grupa Allegro sprzedała 30 października 2015 serwis Platforma GG na rzecz cypryjskiej firmy Xevin Consulting Limited z siedzibą przy ulicy Gr. Xenopoulou 17, 3106 Limassol. W czerwcu 2017 r. Xevin podpisało list intencyjny ze spółką Sare, przewidujący przeniesienie własności komunikatora, serwerów, domeny gg.pl i gadu-gadu.pl, znaków towarowych oraz logotypów. Sare zadeklarowało inwestycje w markę i rozszerzenie funkcjonalności usługi, jednak do transakcji ostatecznie nie doszło. W marcu 2018 r. serwis został zakupiony przez spółkę England.pl (od X 2019 Fintecom sp. z o.o.o). Według niej potencjał GG leży w dużym poziomie bezpieczeństwa i poufności danych, a jedyne co wymaga ulepszenia to parametry techniczne i dodanie nowej funkcjonalności. Zmianie ma ulec także szata graficzna strony, jak i samej aplikacji oraz większą integrację komunikatora z blogiem lifestylowym.