Dezinformacja to wyzwanie współczesnego świata. Statystyki pokazują, że dezinformacja i kłamstwa są coraz większym problemem. Według badania przeprowadzonego przez Edelman Trust Barometer w 2021 roku, 76% respondentów uważa, że media społecznościowe stanowią zagrożenie dla demokracji, a 61% uważa, że nie można im ufać. Innym badaniem, przeprowadzonym przez organizację Ipsos MORI w 2019 roku, wykazało, że tylko 40% ludzi ufa informacjom, które widzi w internecie, a tylko 26% ufa informacjom przekazywanym przez polityków. Według raportu Amnesty International z 2020 roku, kłamstwa i dezinformacja były wykorzystywane przez rządy, partie polityczne i grupy interesu w co najmniej 90 krajach w ciągu ostatnich pięciu lat. Z biegiem czasu coraz więcej badań pokazuje, że dezinformacja i kłamstwa są rzeczywistymi wyzwaniami, którym należy świadomie przeciwdziałać.
Akademia Analizy Behawioralnej to nowość na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studia realizowane we współpracy z Insitute of Nonverbal Communication, partnerem strategicznym studium.