Zgłaszane projekty powinny przewidywać działania związane ze: zwiększeniem wykorzystania ICT przez osoby wykluczone cyfrowe, w tym osoby po czterdziestym piątym roku życia, niepełnosprawne i słabo wykształcone; podniesieniem świadomości w zakresie korzyści z wejścia w świat cyfrowy (np. możliwość załatwiania spraw urzędowych elektronicznie, użycia bezpiecznych form uwierzytelniania, takich jak bezpłatny profil zaufany); uaktywnieniem, integracją i wykorzystaniem publicznych punktów dostępu do Internetu (PIAP) do prowadzenia kształcenia ustawicznego w obszarze edukacji cyfrowej. Działania mogą obejmować również zakres tematyczny związany z zachęcaniem pracodawców do inwestowania w umiejętności informatyczne pracowników; rozwijaniem zaawansowanych kompetencji cyfrowych, w szczególności w zakresie programowania; opracowaniem systemu monitorowania i poprawy dostępności stron internetowych instytucji publicznych lub narzędzia do autodiagnozy w tym zakresie.
Konkurs dotacyjny: Upowszechnianie korzystania z Internetu i rozwój kompetencji cyfrowych
Zgłaszane projekty powinny przewidywać działania związane ze: zwiększeniem wykorzystania ICT przez osoby wykluczone cyfrowe, w tym osoby po czterdziestym piątym roku życia, niepełnosprawne i słabo wykształcone; podniesieniem świadomości w zakresie korzyści z wejścia w świat cyfrowy (np. możliwość załatwiania spraw urzędowych elektronicznie, użycia bezpiecznych form uwierzytelniania, takich jak bezpłatny profil zaufany); uaktywnieniem, integracją i wykorzystaniem publicznych punktów dostępu do Internetu (PIAP) do prowadzenia kształcenia ustawicznego w obszarze edukacji cyfrowej. Działania mogą obejmować również zakres tematyczny związany z zachęcaniem pracodawców do inwestowania w umiejętności informatyczne pracowników; rozwijaniem zaawansowanych kompetencji cyfrowych, w szczególności w zakresie programowania; opracowaniem systemu monitorowania i poprawy dostępności stron internetowych instytucji publicznych lub narzędzia do autodiagnozy w tym zakresie.