Okres spowolnienia gospodarczego stawia przed polskimi przedsiębiorstwami nowe wyzwania, między innymi związane z poszukiwaniem nowych rynków zbytu. Jednym z rynków o najwyższym potencjale jest Rosja.
Choć ten kierunek ekspansji jest coraz częściej rozważany przez polskie firmy, rodzimi przedsiębiorcy zgłaszają liczne obawy związane z wejściem na rynek rosyjski, z których najważniejsze to: trudności w pozyskaniu wiarygodnych kontrahentów oraz pełnej i wiarygodnej informacji o rynku i wymogach administracyjnych związanych z prowadzeniem działań eksportowych oraz wysokie ryzyko prowadzenia działalności na rynku rosyjskim.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich przedsiębiorstw – Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur we współpracy ze Związkiem Pracodawców Warszawy i Mazowsza oraz działającym na terenie Obwodu Kaliningradzkiego Informacyjnym Centrum Wspomagania Biznesu INOK przygotował kompleksowy program wspierający polskie firmy w procesie wejścia i prowadzenia działalności na rynku rosyjskim.
Program zakłada realizację trzech etapów:
Celem programu jest nie tylko (jak ma to miejsce w ramach wielu innych przedsięwzięć) dostarczenie podstawowych informacji o rynku rosyjskim, ale przede wszystkim praktyczne ułatwienie polskim przedsiębiorstwom lub grupom przedsiębiorstw zaistnienia na tym rynku oraz kompleksowe wsparcie w procesie prowadzenia współpracy gospodarczej z Rosją poprzez zminimalizowanie ryzyk związanych z realizacją procesów biznesowych.
Spotkanie, stanowiące pierwszy etap programu, będzie niepowtarzalną okazją do zapoznania się z informacjami o potencjale handlowym rynku rosyjskiego oraz skorzystania z wiedzy ekspertów oraz przedstawicieli organizacji okołobiznesowych i urzędów działających na terenie Federacji Rosyjskiej.